small things makes a big diffrent

små saker,
som att få en ny nyckel klädd med massa döskallar.
det är sånt jag ler för och skrattar till för mig själv.
det gjorde min dag, förmodligen hela veckan.
som att kunna kommunicera, att inte bli missförstådd.
kanske bara ett ord.
eller ett leende.
förmodligen en kram.
små saker.
vad är rätt och fel,
mitt rätta är inte ditt rätta.
hur andra människors åsikter kan påverka andra.
hur andra människor säger vad som är rätt och fel till andra.
varför dömma.
små sakerna.
som att bry sig.
att längta att få se,
att få umgås igen.
jag skall till åre för att få se, umgås &kramas med dessa människor
jag saknat otroligt.
det får mig att längta.
om två dagar, kan jag inte sluta le.
små saker.
som ett ord.
en förlåtelse.
en åsikt.
en överenskommelse.
att inte bli missförstådd.
att kunna förmedla.
en känsla eller flera.
det kanske är det, allt jag försöker med genom detta.
små saker.
det viktigaste för mig.
de som får mig, glad,ledsen &arg.
dessa jävla små saker.
vad har vi missat?
vad har vi åstakommit?
nej, jag vet inte.
vad är viktigt för dig?

för mig kan det vara en klädd nyckel i döskallar,
för jag gillar dom. döskallarna.


josefinnilsson,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0