aldrig slutat tro

det här med vårat vackra norrland.
vad är grejen med att åka risig volvo med
en bas som vilken sekund som helst kommer att gå sönder
för att musiken spelar alldeles för högt, som vi alla gillar
(här uppifrån)
vad är grejen med att man på förfesten börjar
snacka samiska (dock inte jag ), små snackar
och börjar helt plötsligt snacka om såna ödsliga platser som
rätan &röjan (i röjan där jag har stuga) och helt plötsligt
kunde man ha varit släkt, och vet vem och vilka som bor där.
vad är grejen med att köpa risiga bilar för 1000 spänn för att
göra om till en "polisbil" med största bas som går in i baklucka.
vad faaaaaan är grejen med vårat kära raggarn som är öppet
dygnet runt (?) där det är så otroligt gott att käka en korv då klockan
slagits alldeles för mycke, att alla dessa volvosar och risiga
bilar med bonnpöjkar till chaufförer alltid skall köra runtruntrunt.
vad är grejen med att tok sladda i mina kvarter (mitt ny inflyttade kvarte nurå)
va fan är grejen med oss alla som är så jävla awesome
och kan säga ÄLG riktigt!
gonatt, snart börjar jag jobba,
skojaaaaaaaaaaaaaaaa kom jag på, snart börjar min kökslektion
tjarrrrrrrrrrråå

josefinnilsson,

Kommentarer
Postat av: Emie

Vad är det för fel med att snacka samiska då? :(

2010-09-02 @ 10:03:01
URL: http://emien.blogg.se/
Postat av: josefinnilsson

men mitt kära hjärta, grejen är ju den att vi är så jävla awesome! :)

2010-09-02 @ 16:22:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0