3 juli

idag, började 12 slutade halv fem. skulle ju egentligen sluta 8
men morbror sa om de inte fanns nå mere att göra o kockarna inte behövde nån mer
hjälp så fick jag gå hem.
jag luktar äckel fisk, spelar ignen roll hur mycke jag har skrubbat så luktar det iaf.
har fileat lax idag.
och jag har kommit på att jag måste vara nån slags av perfektionist.
allt som jag vill kunna, eller ska kunna, eller folk tros att jag skall kunna.
måste jag kunna helt utan problem. jaa, resten skiter jag i, kanske därför jag inte tänkt på det.
men det kan bara va små saker, som iadg. när jag skulle filea den där laxen.
då tror ju dom självklart att jag skall kunna det bara för jag går hr, och jaa jag kan det. men
den där första kanske inte vart fläckfri, och så blir jag bara så förbannad o börjar svära för mig själv.
men tillslut... så är den helt perfekt den där laxen.
och en till grej jag kom på, att när jag fortfarande spelade, (så var jag bra/bäst) så då förväntade
sig ju alla att jag skulle vara bäst. och då när vi tränade ny grejer, eller saker jag inte kunde. så vart
jag allting så jäkla förbannad och bara matamatamata tills jag kunde det.
en del gånger fortsatte jag längre. och till slut... så var det perfekt :)
men allt sånt som jag verkligen itne b ryr mig ett skit om, bryr jag mig inte skit om heller.
hade kommit en ny "kock" från hr åre idag, tobias kanske han hette. o så nån till som är här på
bakgården som hette... nånting, o ska va typ springpojke.
nu ska jag ut i solen,
jag skall berätta om min dröm somm jag had einatt, senare om jag hinner, puss !

josefinnilsson

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0